راحت الحلقوم تبریز

از سوغات های معروف شهر تبریز آجیل، باقلوا، قرابیه، نوقا، راحت الحلقوم، لبنیات و پنیر لیقوان اند که یکی از یکی دیگر خوشمزه‌تر می‌باشند و راحت الحلقوم یکی از این شیرینی های محبوب که خرید آن برای همه شما دوستان عزیز پیشنهاد می ­شود. لازم به ذکر است این شیرینی خوشمزه به راحتی در سوغاتخانه موجود می­باشد.

طرز تهیه راحت الحلقوم

مواد لازم:

نشاسته: ۱ لیوان

شکر: یک و نیم لیوان

آب: دو و نیم لیوان

گلاب: نیم لیوان

جوهر لیمو: به مقدار کم

آرد: به میزان لازم

روی نشاسته ۲ الی ۳ لیوان آب بریزید و کمی آن را به هم بزنید تا کاملاً حل شود و صبر کنید  مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بماند. زمانیکه که نشاسته ته نشین شد، آب روی آن را به آرامی خالی کنید و شکر و آب و گلاب و جوهر لیمو را به نشاسته اضافه کنید و روی حرارت بگذارید و مدام به هم بزنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا کاملاً سفت شده و بتوان آن را در وسط قابلمه جمع کرد و شبیه به یک ژله سفت و کشدار شود.

در کف یک ظرف مسطح مانند سینی آرد بریزید و مایه را روی آن ریخته و روی آن را صاف کنید و آرد بپاشید و با فشار کف دست آن را به یک لایه ای به قطر ۱ الی ۱٫۵ سانتی متر در آورید و بعد از سرد شدن با کارد به شکل لوزی یا مربع ببرید و دور تا دور راحت الحلقوم ها را به آرد یا پودر پسته یا نارگیل آغشته کنید و در ظرف بچینید و پس از سرد شدن میل کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سلام ✋
جواب سوال هاتون را می تونید در زیر پیدا کنید در غیر اینصورت از ما بپرسید ، ما همیشه به سوالاتتون جواب می دیم 😌

جواب سوال اول

جواب سوال

جواب سوال

جواب سوال

جواب سوال