سوغات شهر کرمانشاه

شیرینی کرمانشاه

درود دوستان عزیز

امروز در این مجله قصد آن را داریم که اطلاعاتی در رابطه با سوغات شهر کرمانشاه و محصولات مرتبط موجود در سوغاتخانه خدمتتان شما عزیزان مطرح نماییم. استان کرمانشاه به دلیل جاذبه‌های گردشگری طبیعی و باستانی زیاد ،  از جمله شهرهایی است که اکثر علاقه‌مندان به گردشگری یا سفر به آن را تجربه کرده یا بازدید از آن را در برنامه زندگی خود قرار داده‌اند. خرید سوغات هم که همیشه بخش لذت‌بخش و جذاب هر مسافرتی است، به‌ویژه سوغات خوراکی و شیرینی‌های خوشمزه کرمانشاه که در کنار صنایع دستی اصیلش زبانزد مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است. سوغات کرمانشاه را به دو دسته خوراکی‌‌ها و شیرینی‌ های خوشمزه و صنایع دستی تقسیم‌بندی کرده‌ایم. نان برنجی، کاک، نان خرمایی، روغن حیوانی، شیرینی بژی، نان برساق، چیپس خرمالو، قاووت و نان کلانه از مشهورترین شیرینی ها و سوغات خوراکی کرمانشاه به‌شمار می‌رود. گلیم، قالی، گیوه (کلاش)، جاجیم، موج بافی، چیغ بافی و پرده بافی هم در گروه شناخته‌شده‌ترین صنایع دستی کرمانشاه قرار می‌گیرد.در ادامه ی توضیحات برخی از سوغاتی های خوراکی و خوشمزه کرمانشاه را خدمتتان توضیح خواهیم داد

نان برنجی

کمتر کسی است که اسم نان برنجی کرمانشاه را نشنیده و طعم بی‌نظیر آن را نچشیده باشد. زمانی که وارد کرمانشاه می‌شوید، در تمامی فروشگاه‌ها و شیرینی‌فروشی‌های سطح شهر نان برنجی اصیل و لذیذ را مشاهده می‌کنید. این شیرینی دوست‌داشتنی را با آرد برنج، شکر، روغن کرمانشاهی، زعفران، کره، گلاب، تخم خرفه و سیاه دانه تهیه می‌کنند

نان شکری

نان شکری هم یکی دیگر از شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار کرمانشاه است. شکر، روغن، نمک، وانیل، آرد گندم و تخم‌مرغ مواد تشکیل‌دهنده این شیرینی است و معمولا به عنوان عصرانه در کنار یک فنجان چای داغ لب‌سوز سرو می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم، در صورت سفر به کرمانشاه از امتحان کردن طعم این خوراکی لذیذ غافل نشوید.

کاک

اگر به دنبال یک شیرینی بسیار پرطرفدار و خوشمزه هستید، کاک بهترین انتخاب است. شیرینی کاک از آن خوشمزه‌هایی است، که اگر به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان تهیه کنید، پشیمان نخواهید شد. مردم کرمانشاه کاک را با ترکیب آرد گندم، شکر، تخم‌مرغ، دارچین، روغن، هل، پودر پسته، پودر نارگیل، خلال بادام و آب تهیه می‌کنند. همچنین در شیراز هم این شیرینی با نام نان یوخه تهیه می‌شود.

نان خرمایی

نان خرمایی‌های کرمانشاه هم در کنار دیگر خوراکی‌های این شهر، پرآوازه است. شیرینی بسیار مقوی با ارزش غذایی بالا که ماده اصلی آن را خرما تشکیل می‌دهد. مردم کرمانشاه با ترکیب خرما، آرد، گلاب، ماست، بکینگ‌پودر، کره، مغز گردو و زرده تخم‌مرغ این خوراکی سنتی را آماده می‌کنند.

نان برساق

نان‌های محلی علاقه‌مندان و طرفداران خاص خود را دارد. اگر شما هم به امتحان کردن طعم انواع نان‌های بومی کرمانشاه علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم نان برساق را از قلم نیندازید. این نان سنتی یک نوع شیرینی است که در روغن طبخ می‌شود و برای تهیه آن از روغن حیوانی، نمک، زردچوبه، شیر، شکر، تخم‌مرغ و آرد استفاده می‌کنند.

قاووت

شاید با شنیدن نام قاووت، به یاد شهر کرمان و سوغات خوشمزه آن بیفتید. اما قاووت‌ کرمانشاه هم بسیار خوشمزه و از سوغات خوراکی مفید با ارزش غذایی بالای این شهر محسوب می‌شود. مردم کرمانشاه قاووت را کمک قرص کمر، پودر زنجبیل، پودر هل، پودر میخک، جوز هندی، پودر قند، رازیانه، تخم گشنیز، پسته، بادام، گردو، تخم کتان، تخم کاهو و برخی از مواد مغذی تهیه می‌کنند. قاووت منبع کاملی از انرژی است و برای تقویت قوای جسمی بدن بسیار مفید خواهد بود. 

صنایع دستی کرمانشاه

بیشتر صنایع دستی ایران در کرمانشاه یافت می‌شود. بومیان این شهر توانایی تولید قالی و جاجیم، موج بافی، چپغ بافی، گیوه، چرم سازی و… را دارند. سوغات کرمانشاه از کیفیت بالایی برخوردار هستند و جز بهترین محصولات دست‌ساز کشور محسوب می‌شود.

امیدواریم خواندن این مطلب برای شما دوست سوغاتخانه ای عزیز مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سلام ✋
جواب سوال هاتون را می تونید در زیر پیدا کنید در غیر اینصورت از ما بپرسید ، ما همیشه به سوالاتتون جواب می دیم 😌

جواب سوال اول

جواب سوال

جواب سوال

جواب سوال

جواب سوال