طرز تهیه پشمک خانگی

طرز تهیه پشمک

سلام به همه ی مخاطبان عزیز سوغاتخانه

در راستای معرفی پشمک این شیرینی خوشمزه امروز تصمیم گرفتم به وسیله این پست طرز تهیه ی پشمک خانگی را به صورت کامل ، ساده و قابل اجرا واسه شما عزیزان توضیح بدم .

مواد لازم برای تهیه ی پشمک خانگی : آرد 2 لیوان و نیم ، شکر 2 لیوان و نیم ، آب 1 لیوان و جوهر لیمو 1 قاشق چایخوری

ابتدا آرد را داخل ماهیتابه ای ریخته و روی حرارت ملایم به مدت 15 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و مرتب به هم بزنید که نسوزد . سپس آرد را در یک سینی ریخته، پخش کنید و کنار بگذارید تا به خوبی خنک شود.

شکر و آب را روی حرارت متوسط رو به بالا حدود 20 الی 25 دقیقه بجوشانید تا به شکل شربتی غلیظ در آید.

سپس جوهر لیمو را اضافه کرده و 3 دقیقه مجددا بجوشانید. از روی شعله برداشته و در سینی کوچکی که کمی چرب شده و زیرش یخ قرار داده اید بریزید تا خنک شود. سعی کنید شربت وسط سینی باشد وگرنه کناره ها سفت شده و می چسبد. وقتی کمی سرد شد به اندازه ای که دست را نسوزاند و مانند خمیر قابلیت شکل دادن داشته باشد، داخل سینی آرد بگذارید

در این مرحله شربت خمیری را به شکل حلقه درآورید. هر سمتش را به خوبی را آرد پاشی کنید .از دو ظرف حلقه را بکشید و بزرگ کنید. سپس به شکل عدد 8 انگلیسی بپیچانید.روی هم تا کنید و روی آن مجددا آرد بپاشید. به همین شکل 20 الی 30 بار خمیر را بکشید ، پیچانده و تا کنید .وقتی حالت رشته رشته پیدا کرد، برای سرو آماده است. قسمتی از آن را جدا کنید ، آرد اضافه اش را بتکانید و در فنجان یا استکان کوچک بگذارید و در ظرف سرو برگردانید.در صورت تمایل با مغز مورد دلخواه پشمک خود را تزیین نمایید .

همچنین نکته ای که در تهیه پشمک وجود داره اینه که پشمک رو میتونین با استفاده از رنگ های خوراکی در رنگ های مختلف تهیه کنید .

و در انتها این شیرینی خوشمزه را که با دستور سوغاتخانه تهیه نموده اید ، نوش جان نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
سلام ✋
جواب سوال هاتون را می تونید در زیر پیدا کنید در غیر اینصورت از ما بپرسید ، ما همیشه به سوالاتتون جواب می دیم 😌

جواب سوال اول

جواب سوال

جواب سوال

جواب سوال

جواب سوال